ANGRERETT: En kilde til forvirring hos enkelte. Denne artikkelen forklarer hvordan du går frem for å bruke angreretten.

Publisert: 09.04.2023 kl. 07:48

ANGRERETT: En kilde til forvirring hos enkelte. Denne artikkelen forklarer hvordan du går frem for å bruke angreretten.

Publisert: 09.04.2023 kl. 07:48

Informasjon om retur og angrerett: Slik går du frem for å benytte deg av angreretten steg for steg

I henhold til angrerettloven har du 14 dagers full angrerett fra dagen du mottar din første pakke fra oss.

Det betyr at du må gi oss tydelig beskjed innen 14 dager etter at du har mottatt din første pakke hvis du ønsker å benytte deg av angreretten.

Vi har fortiden ikke mulighet til å ta i mot returer etter 14 dager. Beklager så mye eventuelle ulemper dette medfører.

Slik går du frem for å benytte deg av angrerett:

1. Last ned ferdig utfylt angreskjema (eller bruk det du fikk på e-post med ordrebekreftelsen) og fyll inn din informajson.

2. Send angreskjema på e-post til kundeservice@whitebright.no NB! Dersom du sender per post er det sjanse for at brevet kan bli borte på veien. Vi anbefaler derfor på det sterkeste at du sender skjema per e-post. Angreretten kan også gjøres gjeldende ved å fremsette en annen utvetydig erklæring. Dette betyr at du også kan påberope angrerett ved å skrive «Jeg ønsker å benytte meg av angreretten» eller «Jeg ønsker å gå fra avtalen». Det er fint hvis du kopierer en av setningene over ordrett og sender til kundeservice innen fristen. Da blir det enklere for kundebehandler å vite nøyaktig hva du ønsker og dermed hjelpe deg raskere.

3. Følg instruksjoner fra kundeservice for hvordan du returnerer varen(e).

Situasjoner hvor det kan oppstå forvirring
Eksempel 1:
Du har brutt forseglingen på produktet og vil benytte deg av angrerett innen fristen.

Av hygieniske årsaker kan vi ikke selge videre produkter hvor forseglingen er brutt. Derfor bortfaller angrerett for varen i dette tilfellet.

Eksempel 2:
Du vil benytte deg av angreretten etter at angrefristen er utløpt.

I dette tilfellet er det ikke angrerett lenger ettersom du gir beskjed etter at angrefristen er utløpt. Dette betyr at du ikke lenger kan benytte angrerett.

Viktig:
Dersom du returnerer etter returfrist vil ikke returen bli behandlet. Retur av brukte/åpnede produkter eller varer der forsegling er brutt godkjennes ikke. Vi krediterer/refunderer ikke faktura for slike returer.

Hvis du sender varen(e) i retur uten forhåndsavtale med kundeservice vil ikke din retur bli behandlet. Hvis har sendt tilbake en vare og vi ikke kan akseptere din retur vil du kunne få varen tilsendt deg på nytt.

Du må da selv gi kundeservice beskjed at du ønsker varene tilsendt på nytt. I slike tilfeller må du dekke fraktkostnaden ved ny utsendelse kr 79. Hvis du har noe utestående hos oss må det være innbetalt i sin helhet før varene kan sendes ut på nytt. Dette er fordi vi påtar oss kredittrisiko ved å tilby faktura betaling og vi har dessverre opplevd at enkelte ikke betaler etter at de har mottatt varene.

Informasjon om at det er 14 dagers angrerett som gjelder står tydelig forklart i avtalevilkårene du har fått kopi av sammen med ordrebekreftelsen og ferdig utfylt angreskjema. Denne informasjonen blir også sendt til deg per e-post etter bestilling. Vilkårene og informasjon om at det er 14 dagers angrerett er også er lett tilgjengelig på våre nettsider og alle steder bestilling gjennomføres (POS).

Det er svært kostbart og krever mye manuelt arbeid å behandle en forsinket retur, så vi har dessverre ikke mulighet å tilby dette per nå. Tidligere kunne vi behandle sene returer mot et gebyr, men det var noen som ikke likte dette, så det gjør vi ikke lenger. 

Vi håper å få til en god løsning i fremtiden, men i mellomtiden ber vi om din forståelse for at det ikke er en mulighet.

Vennligst husk å gi beskjed i tide hvis du vil benytte deg av angreretten.

Tusen takk for din forståelse💜

Prøv nå og opplev
effekten

Prøv nå og opplev effekten