Her finner du informasjon om retur og angrerett.

Her finner du informasjon om retur og angrerett. 

Informasjon om retur og angrerett: Slik går du frem for å benytte deg av angreretten steg for steg

I henhold til angrerettloven har du 14 dagers full angrerett fra dagen du mottar din første pakke fra oss.

Det betyr at du må gi oss tydelig beskjed innen 14 dager etter at du har mottatt din første pakke hvis du ønsker å benytte deg av angreretten.

Vi har fortiden ikke mulighet til å ta i mot returer etter 14 dager. Beklager så mye eventuelle ulemper dette medfører. Takk for at du respekterer returbetingelsene.

Slik går du frem for å benytte deg av angrerett:

1. Last ned ferdig utfylt angreskjema (eller bruk det du fikk på e-post med ordrebekreftelsen) og fyll inn din informasjon.

2. Send angreskjema på e-post til kundeservice@whitebright.no NB! Dersom du sender per post er det sjanse for at brevet kan bli borte på veien. Vi anbefaler derfor på det sterkeste at du sender skjema per e-post. Angreretten kan også gjøres gjeldende ved å fremsette en annen utvetydig erklæring. Dette betyr at du også kan påberope angrerett ved å skrive «Jeg ønsker å benytte meg av angreretten» eller «Jeg ønsker å gå fra avtalen». Det er fint hvis du kopierer en av setningene over ordrett og sender til kundeservice innen fristen. Da blir det enklere for kundebehandler å vite nøyaktig hva du ønsker og dermed hjelpe deg raskere.

3. Følg instruksjoner fra kundeservice for hvordan du returnerer varen(e).

4. Refusjon vil bli utstedet gjennom samme betalingsmetode som du benyttet etter at vi har mottatt din retur og sjekket at alt er i orden. Hvis du har valgt faktura, må denne betales til forfallsdato for å unngå purregebyr. Når vi har behandlet din retur vil beløpet bli refundert til samme konto som du betalte fra.

Viktig:
For at angrerett skal gjelde må produktet være i samme tilstand som da du mottok det. Retur av brukte/åpnede produkter eller varer der forsegling er brutt godkjennes ikke. Vi krediterer/refunderer ikke for slike returer. Dette er av hygieniske årsaker. Angrerett bortfaller dersom forsegling er brutt.

Hvis du sender varen(e) i retur uten forhåndsavtale med kundeservice vil ikke din retur bli behandlet. Hvis har sendt tilbake en vare og vi ikke kan akseptere din retur vil du kunne få varen tilsendt deg på nytt.

Du må da selv gi kundeservice beskjed at du ønsker varene tilsendt på nytt. I slike tilfeller må du dekke fraktkostnaden ved ny utsendelse kr 79. Hvis du har noe utestående hos oss må det være innbetalt i sin helhet før varene kan sendes ut på nytt.

Situasjoner hvor det kan oppstå forvirring
Eksempel 1:
Du har brutt forseglingen på produktet og vil benytte deg av angrerett innen 14 dager.

Av hygieniske årsaker kan vi ikke selge videre produkter hvor forseglingen er brutt. Derfor bortfaller angrerett for varen i dette tilfellet.

Eksempel 2:
Du vil benytte deg av angreretten etter at angrefristen på 14 dager.

I dette tilfellet er det ikke angrerett lenger ettersom du gir beskjed etter 14 dager. Dette betyr at det ikke lenger er angrerett.

Informasjon om at det er 14 dagers angrerett som gjelder står tydelig forklart i avtalevilkårene du har fått kopi av sammen med ordrebekreftelsen og ferdig utfylt angreskjema. Denne informasjonen blir også sendt til deg per e-post etter bestilling. Vilkårene og informasjon om at det er 14 dagers angrerett er også er lett tilgjengelig på våre nettsider og alle steder bestilling gjennomføres (POS).

Det er svært kostbart og krever mye manuelt arbeid å behandle en forsinket retur, så vi har dessverre ikke mulighet å tilby dette per nå. Tidligere kunne vi behandle sene returer mot et gebyr, men det var noen som ikke likte dette, så det gjør vi ikke lenger. 

Vi håper å få til en god løsning i fremtiden, men i mellomtiden ber vi om din forståelse for at det ikke er en mulighet.

Vennligst husk å gi beskjed innen 14 dager hvis du vil benytte deg av angreretten.

Tusen takk for din forståelse💜

Prøv nå og opplev
effekten

Prøv nå og opplev effekten