KLAGER TIL TV2, BESTILLER MER: De som misbruker tilbudet klager til TV2 og fortsetter å bestille mer produkter. 

KLAGER TIL TV2, BESTILLER MER: De som misbruker tilbudet og klager til TV2 fortsetter å bestille mer produkter. 

Ut mot falske anklager: – Klager til TV2, fortsetter å bestille

Hvorfor de da lyver om sin opplevelse ovenfor TV2 er uklart, men kan ha noe å gjøre med at de ikke vil betale for bestillingen sin.

– Akkurat dette er vanskelig å forstå. Hvis du har fått prøve produktet gratis og er så fornøyd at du bestiller mer, så burde det jo være en grei sak å betale for varene. Men det mener altså ikke disse personene. Og så prøver de i tillegg å legge inn nye bestillinger.

Journalist Une Marvik Hagen, som har skrevet artikkelen for TV2 har blitt forelagt denne informasjonen. 

(Zoom inn for å lese på mobil.)

 På dette svarer Une følgende:

Une Marvik Hagen har publisert flere liknende saker om WhiteBright.

– Dette antyder helt klart at hensikten med saken kun er å fremstille WhiteBright på en overdrevent negativ måte, fremfor å rapportere om faktiske forhold (slik journalister egentlig skal gjøre). Derfor publiserer vi nå på egen platform den delen av saken ingen fikk se.

– Misbruker tilbudet

Har man et godt tilbud vil det alltid være noen som prøver å utnytte det. Men når de deretter kommer med grunnløse anklager blir det hele bare trist og ugreit, sier styreleder Victoria Fosse.

– WhiteBright har det som trolig er Norges mest fleksible abonnementssystem som fokuserer på kundelojalitet. I tillegg er det svært enkelt for kunden selv å skreddersy leveranser.

Videre forteller hun at WhiteBright har et sterkt kundefokus og produktets kvalitet er essensielt. WhiteBright har flere tusen fornøyde kunder.

Les hva Andrea Farias, runner-up i Miss Norway 2023, synes om WhiteBright

– Produktet må være av høy kvalitet og faktisk gi resultater. Vi legger ned svært mye arbeid i å utvikle de beste og mest effektive produktene. Kunder kjøper jo ikke på nytt hvis produktene ikke leverer på løftet. 

Mange er ikke klar over hvor mye som ligger bak det å bringe et nytt produkt på markedet.

Det har vært en del som har misbrukt tilbudet. Vil dere fortsette med gratis-tilbudet fremover?
–Vi har tatt noen runder internt og kommet frem til at vi inntil videre vil fortsette å tilby nye kunder å prøve gratis. De aller fleste av kundene våre er jo fantastiske gode og ærlige mennesker som elsker produktet. Vi mottar daglig meldinger fra fornøyde kunder som mener kritikken fra TV2 er ufortjent.

Det er de som sprer negativitet som er problemet. Slike mennesker ønsker vi ikke å ha noe med å gjøre. 

Hvordan håndterer dere slike personer?
– Vi har et system som skal fange opp slikt. Den kansellerer bestillingen og sperrer kundekonto fra å legge inn nye bestillinger.

Hva tenker du om at WhiteBright har skapt så mye «blest»?
– Det er utrolig gøy at så mange elsker produktene. Kundefamilien har vokst over all forventning og fortsetter bare å vokse. Vi hadde rekordsalg dagen vi åpnet nettsiden med over 12 000 besøkende bare denne dagen.

Tidligere i år hadde vi litt produksjonsproblemer en periode som gjorde at en del produkter manglet merking. Dette er nå i orden så alle får produkter med riktig merking.

I tillegg var det noen som spredte falske rykter til Mattilsynet om at produktene var utrygge, noe som fikk mye omtale og ble en stor snakkis. Disse ryktene kan vi bare avkrefte med en gang. Produktene er helt trygge å bruke.

Vil dere jobbe annerledes fremover?
– Vi har alltid jobbet etter prinsippet kontinuerlig forbedring, og det kommer vi til å fortsette med.

Som eier kan man ikke være naiv og tro at det ikke finnes noe forbedringspotensiale. Det er som regel alltid noe som kan bli bedre og vi er veldig åpne for konstruktive tilbakemeldinger.

Men når noen kommer med anklager som åpenbart ikke har holdepunkter, så må man bare forsvare seg, og da blir det hele bare ugreit og lite produktivt.

– De som holder på slik kan jo ikke ha det så veldig godt med seg selv.

Prøv nå og opplev
effekten

Prøv nå og opplev effekten