Avtalevilkår
Generelt
Ved å bestille pakke til kr. 79 tegner du et løpende abonnement på WhiteBright. Disse vilkårene gjelder for avtale om levering av produkter og tjenester, også omtalt som varer eller varen, til sluttkunder i Norge og utgjør kjøps- og abonnementsavtalen som inngås ved bestilling av produkter på WhiteBright.no.
Som abonnent får du faste forsendelser tilsendt portofritt, normalt hver 6. måned for kun kr 349 pr måned (totalt kr 2094 for 6 måneders forbruk). Vi tilbyr produktet kun i abonnement. Ønskes enkeltkjøp av pakker kan dette gjøres ved å kontakte kundeservice.
Partene
Selger er:
Diamond Dental AS
Hasleveien 28 A
0571 Oslo
(NB! Ikke besøksadresse)
Postadresse:
Postboks 1026 Valaskjold
1705 Sarpsborg
E-post: kundeservice@whitebright.no
Organisasjonsnummer: 925 810 576MVA
Omtales heretter som «Diamond Dental AS», «WhiteBright», «vi» eller «oss».
Kjøper er:
Den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen uavhengig av salgskanal, og blir i det følgende benevnt «du», «deg», «din», «ditt» eller «kunden».
Personen må være fylt 18 år for å bli kunde hos WhiteBright.
Abonnement
Det skal være enkelt og greit å handle hos oss. WhiteBright selger produktene på løpende abonnementsbasis, normalt med første levering innen 14 dager og videre i henhold til produktets leveringsfrekvens, normalt hver 6. måned.
Abonnementet kan stoppes ved å kontakte kundeservice eller bruke https://portal.whitebright.no. Ved oppsigelse avsluttes abonnementet med virkning fra førstkommende utsendelse. Vi må ha informasjon fra deg innen endringsfristen som står angitt på hver faktura. Dersom du sier opp etter endringsfristen forplikter du deg til å motta og betale for neste forsendelse.
Endring av produkter, leveringsform og leveringsfrekvens kan forekomme. Varsel om endringer sendes i god tid før endringene trer i kraft. Mindre endringer, eksempelvis endret emballasje, vil ikke bli varslet utover informasjon på våre websider. Du kan også selv velge å gjøre endringer i abonnementet, se nærmere om dette under.
Introduksjonstilbudet gjelder kun nye kunder og kun én per husstand. Abonnementstegning kan nektes ved saklig grunn, slik som svindelforsøk, manglende kredittverdighet og lignende. Vi leverer kun til adresser i fastlands-Norge.
Oppsigelse
Dersom du ønsker å si opp abonnementet ditt må du enten kontakte oss på kundeservice@whitebright.no eller logge inn i den selvbetjente kundeportalen på https://portal.whitebright.no. Fristen for å avbestille er 14 dager før neste pakke sendes fra oss. Dersom du kun har mottatt din gratis startpakke, er altså fristen for å si opp 16 dager fra den dagen du la inn din bestilling. Dersom du har mottatt en ordinær abonnementspakke er fristen altså 5 måneder og 16 dager (ved valgt leveringsfrekvens 6 måneder) fra dagen vi sendte deg den siste pakken din (siste fakturadato). Eksakt frist fremkommer på siste tilsendte faktura, samt ved å logge inn i kundeportalen.
Dersom du ønsker mer tid til å prøve produktet før du bestemmer deg, kan du enkelt pause abonnementet i inntil 4 måneder ved å kontakte kundeservice eller logge inn i kundeportalen.
Kjøpstrygghet
Du kan når som helst ta kontakt med kundeservice for å avtale endring i abonnementet – som for eksempel å pause i en bestemt tid, endre leveringsfrekvens, fremskynde leveranser eller stoppe abonnementet. Du kan også selv administrere abonnementet ditt ved å bruke kundeportalen.
WhiteBright Plus – medlemsklubb med bare fordeler
Etter ditt første kjøp, får du som kunde hos oss et automatisk og gratis medlemskap i WhiteBright Plus. Medlemskapet gir deg fri frakt og levering rett til postkassen. Du mottar eksklusive kundefordeler, rabatter og VIP-tilbud. Du kan bli kontaktet via brev, telefon, e-post, sosiale medier og SMS for å bli informert om våre tilbud og medlemsklubbfordeler. Du kan alltid reservere deg fra framtidige nyhetsbrev i forbindelse med mottak av nyhetsbrev eller ved å kontakte kundeservice.
Hvis du ønsker en annen leveringsfrekvens er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med vår vennlige kundeservice etter at du har lagt inn bestilling, så ordner vi det for deg. Vi tilbyr også levering månedlig, hver 2. måned, 3. måned, 4. måned, 6. måned og 12. måned (se punktet om fleksibel leveranse under). Du kan også når som helst endre leverinsfrekvens selv ved å logge inn i kundeportalen.
Fleksibel leveranse
Du kan endre leveringene akkurat som du vil, ta en pause, stoppe eller korrigere leveringsfrekvensen slik som du ønsker, vår hyggelige kundeservice hjelper deg på best mulig måte slik at du blir fornøyd. For å gi deg maksimal frihet, fleksibilitet og topp kundeservice tilbyr vi levering månedlig og hver 2. måned, 3. måned, 4. måned, 6. måned og 12. måned. Abonnementet kan også fryses eller pauses i inntil 5 måneder om gangen. Du kan enkelt endre hvor ofte du får levering, fryse eller pause ditt abonnement ved å kontakte kundeservice eller logge inn i kundeportalen.
Enkel betaling
Vi tilbyr våre kunder enkel betaling gjennom Vipps. Betaling trekkes automatisk når neste pakke sendes ut. Dersom betalingen ikke kan gjennomføres (for eksempel ved manglende dekning på kort) vil vi forsøke å trekke betalingen igjen noen dager senere. Hvis betaling ikke kan gjøres med Vipps vil du motta faktura i pakken sammen med varene.
Ingen forskuddsbetaling
Vi tilbyr våre kunder betaling med faktura. Faktura utstedes i de fleste tilfeller som eFaktura via Vipps dersom du har aktivert dette i Vipps-appen eller i nettbanken. Dersom det ikke er mulig å sende eFaktura via Vipps vil faktura bli sendt per e-post, SMS eller brev. Betalingsvilkår fremgår av fakturaen. Selv om det sikkert ikke gjelder deg er vi forpliktet til å informere om at ved manglende betaling påløper det til enhver tid fastsatte renter i henhold til forsinkelsesrenteloven, samt evt. inndrivelseskostnader. Vi har salgspant i de leverte produkter inntil betaling inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet. Vi kan også velge å midlertidig pause ditt abonnement uten varsel dersom det foreligger manglende betalinger.
Gratis frakt på standardforsendelser
Porto- og ekspedisjonsgebyr tilkommer kun første forsendelse ved introduksjonstilbud, så fremt ikke annet er avtalt. Vi tilbyr gratis frakt på alle standardforsendelser hver 2. måned i abonnementet samt hver 3. måned, 4. måned, 6. måned og 12. måned. Dersom du har valgt en annen leveringsfrekvens tilkommer porto på 79 kr.
Ordrebekreftelse
Når du har bestilt fra WhiteBright.no vil vi sende deg en ordrebekreftelse til e-postadressen du oppga ved bestilling. Det er viktig at du ser over at navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse stemmer og gi oss beskjed umiddelbart om noe skulle være feil. Etter at ordren er sendt er det ikke mulig å endre adresse eller annen informasjon. Adressen må stemme for at pakken skal bli sendt riktig sted, og telefonnummer/e-postadresse må stemme for at det skal bli sendt hentemelding til riktig sted. Det er ditt ansvar som kunde å oppgi riktig informasjon, og eventuelt gi oss beskjed om noe ikke skulle stemme.
Generelt om levering
Leveringen utføres av Helthjem, PostNord eller Posten Norge. Vanligvis sendes pakken fra oss 1-3 virkedager etter at vi har mottatt din bestilling. Din bestilling leveres hjem i din postkasse mellom 1-7 dager etter at den har blitt sendt fra oss. Deretter mottar du nye forsendelser etter avtalt leveringsfrekvens. Leveringene planlegges slik at du mottar din neste forsendelse i god tid før du går tom. Forsinkelser hos speditør kan forekomme, og dette er dessverre utenfor vår kontroll.
I enkelte tilfeller kan det forekomme at pakken må hentes på postkontor/hentested, for eksempel om postkassen/-boksen skulle være full eller grunnet pakkens størrelse og vekt. Du vil i så fall motta en hentemelding/-kode for sendingen. Sendinger kan også leveres i en pose ved postkassen eller på døren. Dersom du bor i et område som er omfattet av redusert postgang (levering annenhver dag) kan det ta ytterligere et par dager før pakken leveres. Dersom forsendelsen leveres til et hentested velges hentested av speditøren selv. Vi har ikke mulighet til å påvirke speditørens valg av hentested. Normalt sendes pakken til det hentested som er geografisk nærmest din adresse. Dersom du ikke henter ut pakken på postkontoret eller sendingen av en annen grunn returneres til oss uten forhåndsavtale med kundeservice kan du bli belastet et gebyr pålydende kr 350. Dette for å dekke returporto og kostnader vi har med mottak og behandling av returen.
Kostnadsfri erstatningsvare
Fra tid til annen hender det at forsendelser blir borte på veien. Dersom dette skulle skje vil vi sende en ny pakke til deg kostnadsfritt.
Riktig adresse
Ved adresseendring plikter du deg til å oppdatere oss om ny adresse. Dette kan gjøres ved å kontakte kundeservice. Du som kunde er ansvarlig for at vi får oppgitt riktig leveringsadresse. Der dette ikke er gjort, ved ufullstendig adresse eller ved flytting uten å oppgi ny adresse har du selv ansvar for kostnader ved at pakken ikke kommer frem. Husk derfor å gi beskjed hvis du får ny adresse.
Priser
Våre priser er oppgitt i norske kroner og inkluderer 25% merverdiavgift. Prisen på produktet kan variere avhengig av salgskanal, distribusjon og spesielle tilbud. Prisene gjelder inntil de endres. Ordinær pris er kr 399,- (hvorav mva. kr 79,80) per måned med mindre noe annet er avtalt. Med standard leveringsintervall hver 6. måned utgjør dette totalt kr 2394,- per levering (hvorav mva. kr 478,80). Dersom du har valgt en annen leveringsfrekvens enn standard utgjør totalpris per levering kr 399,- ganget med leveringsfrekvensen i antall måneder (hvor ofte du får levering). Vi forbeholder oss retten til mindre prisjusteringer underveis i abonnementsperioden. Spesialtilbud kan inneholde andre leveringsintervaller og månedspriser.
Rabatter og introduksjonstilbud
Rabatter gjelder for den til enhver tid aktive kampanje og dens spesifikke vilkår. Introduksjonstilbudene kan ikke utnyttes illojalt gjennom frekvent og repeterende abonnementstegning/oppsigelse, ettersom de gjelder kun nye kunder og kun én gang per kunde. Ved misbruk av introduksjonstilbud eller nærmere angitte kampanjevilkår, forbeholder vi oss retten til uten forvarsel å kansellere ordren, endre prisen på bestillingen, og etterfakturere overskytende.
Kunder som bestiller pakke til kr. 79 på nytt etter å allerede ha benyttet seg av kampanjetilbudet vil få en abonnementspakke til gjeldende ordinær pris. Dette anses altså som en gjenåpning av abonnementet og ikke en tegning av et nytt abonnement. Altså betyr dette at enhver ny bestilling fra samme kunde innebærer en gjenåpning av kundens tidligere abonnement hos oss. Dette gjelder dersom det er mindre enn ett år (12 måneder) siden kunden sist gang bestilte pakke til kr 79 og inngikk abonnement. Produktets gjeldende ordinære abonnementspris kan leses på produktets bestillingsside.
Vår kundeservice er her for deg
Vi har kundeservice på e-post hvor vi håndterer henvendelser vedrørende våre produkter og tjenester. Vår kundeservice hjelper deg gjerne og kan kontaktes på kundeservice@whitebright.no. Kundeservice holder åpent alle virkedager mellom kl. 08:00 – 16:00.
14 dagers ubetinget angrerett
Du er beskyttet av angrerettloven og har 14 dagers ubetinget angrerett fra dagen etter du mottar varen på din første forsendelse. Det vil si at angreretten kun gjelder første forsendelse i abonnementet. Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til den næringsdrivende før utløpet av angrefristen, jf. angrerettlovens § 21. Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen.
Angreretten innebærer at du har rett til å angre kjøpet for uåpnet produkt og returnere varen. For at angreretten skal kunne være gjeldende må produktet være uåpnet og returneres til oss i samme mengde og stand som da du mottok den. Dersom varens verdi er redusert mer enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, forpakningen er brutt, eller varen har gått ut på dato, må du dekke verditapet. Varen skal sendes i retur innen 14 dager fra melding om bruk av angrerett er gitt.
Meldingen kan fremsettes ved bruk av utfylt angreskjema eller ved fremsettelse av annen utvetydig erklæring.
Om du ønsker å benytte deg av angreretten må du gi oss beskjed om dette innen 14 dager fra dagen etter du (eller noen på dine vegne) mottok varen. Varen må deretter returneres til oss innen 14 dager fra du mottar instruksjoner om hvordan du angrer kjøpet. Retur avtales med kundeservice. Når vi har mottatt varene vil beløpet bli tilbakebetalt deg uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter vi har mottatt varene i retur.Merk at ved bruk av angrerett er du selv ansvarlig for å dekke returkostnader. Dersom Diamond Dental AS mottar faktura fra speditør som følge av at du har betalt for lite porto for din retursending viderefaktureres dette. Administrasjonsgebyr pålydende kr 159 tilkommer.
Angreskjema kan lastes ned ved å besøke våre hjemmesider og følger også med ordrebekreftelsen som ble sendt til deg på e-post etter bestilling. Ta kontakt med oss på kundeservice@whitebright.no hvis du har spørsmål.
Returrett for varer i abonnement
Det er kun returrett på den aller første leveransen du får fra oss. De neste varene er identiske med den første varen (ensartede ytelser), og det er således ikke angrerett på de forsendelsene du mottar etter den første leveransen.
Vi krediterer/tilbakebetaler ikke faktura på leveranser som det ikke er returrett på og som sendes tilbake til oss uten at dette er avtalt på forhånd med kundeservice. Abonnementspakker som sendes tilbake til oss uten vår forhåndsgodkjennelse kan bli belastet et ekstra gebyr pålydende kr 350. Dette er for å dekke våre kostnader i forbindelse med håndtering av retur og porto/ekspedisjon ved utsendingen. Originalkravet blir stående selv om varen returneres. Gi oss beskjed hvis du ønsker at vi sender deg varene på nytt. Samlet utestående beløp må være innbetalt før vi sender ut pakken på nytt.
Full reklamasjonsrett
Det gis full reklamasjonsrett etter gjeldende lover for alle mangler ved varen. Reklamasjonsretten er begrenset til varens holdbarhetsdato som angitt på emballasjen forutsatt at riktig lagring er fulgt og minimum to måneder fra forholdet det reklameres på ble oppdaget. Under enhver omstendighet plikter kjøper til å reklamere innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Ved reklamasjon, feil eller mangler får du dekket eventuelle fraktkostnader. Hvis du vil benytte deg av reklamasjonsretten eller har spørsmål om reklamasjon, må du kontakte vår kundeservice. Ved skadet eller feillevert leveranse må du gi oss beskjed om dette innen 7 dager fra du har mottatt pakken. Husk å inkludere bilder av skaden(e) og bilder av den skadede forpakningen. Alle henvendelser vedrørende garanti eller reklamasjon skal skje skriftlig ved å kontakte kundeservice. Vi følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelse ved en eventuell tvist. Tilbakebetaling ved godkjent reklamasjon vil skje innen 14 arbeidsdager.
Klager
Hvis du ønsker å klage på ditt kjøp, ta kontakt med kundeservice. Hvis vi mislykkes i å finne en løsning, kan du sende en klage til Forbrukertilsynet, Skippergata 8-10, 0152 Oslo, eller gå inn på www.forbrukertilsynet.no og bruke deres elektroniske klageskjema. Du kan også bruke EU-kommisjonens online klageportal selv om denne fortrinnsvis vil være relevant dersom du er en forbruker bosatt utenfor Norge. Du finner klageportalen på https://webgate.ec.europa.eu/odr
Personopplysninger
Vi behandler alle personopplysninger i henhold til personopplysningsloven. Som databehandlingsansvarlig lagrer og bruker vi disse opplysningene for at vi skal ivareta og administrere kundeforholdet.
Vi er underlagt taushetsplikt om personopplysninger. Utlevering av opplysninger til utenforstående utover ovennevnte parter kan ikke skje uten ditt samtykke, med mindre utleveringen er pålagt med hjemmel i lov eller er ledd i betalingsinnkreving, forsikringskrav og/eller regnskapsbehandling. Registrering av reservasjoner rettes til kundeservice. Du har rett til innsyn i hvilke opplysninger som er registrert om deg, og kan kreve å få disse rettet, jf. personopplysningsloven §§ 18, 27 og 28.
For mer informasjon om behandling av personopplysninger kontakt kundeservice som vil hjelpe deg.
Lovvalg og verneting
Avtalen er underlagt norsk rett. Tvist mellom partene skal søkes løst gjennom forhandlinger. Dersom forhandlinger ikke fører frem, skal tvisten henvises til de ordinære domstoler.
Forbehold og ansvarsbegrensninger
Diamond Dental AS forbeholder seg retten til å overføre sine rettigheter og forpliktelser i henhold til denne avtalen til en annen part. Vi tar forbehold om driftsstans, uriktige priser eller leveringsproblemer som skyldes forhold utenfor selskapets kontroll. Diamond Dental AS tar videre forbehold om trykkfeil, prisfeil, merverdi- og øvrige avgiftsendringer. Eventuelle tilbud gjelder så lenge lageret rekker (som opplyst i tilknytning til den enkelte kampanje). Vi tar ikke ansvar for feil bruk av varen. Følg bruksanvisningen.
Force majeure
Er WhiteBright/Diamond Dental AS eller dets partnere forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering – eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den, så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivstoff, samt mangler ved eller forsinkelser av-leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Diamond Dental AS fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller der Diamond Dental AS refunderer den mangelfulle vares kjøpesum.
Endring av vilkårene
Vilkårene er gjenstand for endringer ved særlige behov og/eller offentlige endringer eller pålegg som påvirker disse vilkårene. Ved endring av vilkårene vil du bli varslet om dette. Slik varsel gis inntil 1 måned før endringene trer i kraft. Dersom du, basert på de endrede vilkårene, ønsker å si opp avtalen står du fritt til å gjøre dette. Dersom avtalen mellom partene ikke sies opp, innebærer det i så fall at du aksepterer de oppdaterte avtalevilkårene. Nye vilkår vil bli kunngjort på vår nettside i kombinasjon med utsendelse av de nye vilkårene.
Sist oppdatert: 03.11.2024